Általános Szerződési Feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSEI FELTÉTELEK
(Hatályos 2021.06.28. napjától.)
- Az ÁSZF célja, hatálya, módosítása
- Az ÁSZF célja
Az ÁSZF célja a Társaság és a vele az ÁSZF-ben meghatározott Termékértékesítés tárgyában a Társaság által üzemeltetett Webáruházban szerződést kötő Vásárló között létrejövő Szerződésre vonatkozó feltételek egységes és részletes szabályozása, valamint a Rendeletben meghatározott körben a Fogyasztó tájékoztatása a szerződéskötést megelőzően.
A Vásárló a Megrendelés leadásával elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit. Az ÁSZF a Ptk. 6:78. § (1) bekezdése és a Rendelet 11. § (6) bekezdése értelmében a Szerződés részét képezi.
- Az ÁSZF hatálya
Az ÁSZF hatálya a Társaságra, a Vásárlóra, valamint a Termékértékesítésre terjed ki.
Az ÁSZF tartalmazza különösen a feleket megillető és terhelő jogokat és kötelezettségeket, a Szerződés létrejöttének szabályait, a Szolgáltatás meghatározását, a teljesítési határidőket, a fizetési módokat és feltételeket, a felelősségre vonatkozó rendelkezéseket.
Az ÁSZF 10. pontjának és – a 11. pont 1. alpontjának kivételével – 11. pontjának hatálya kizárólag a Fogyasztóra terjed ki.
- Az ÁSZF módosítása, kiegészítése
A Társaság jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani és/vagy kiegészíteni, valamint a Termékértékesítést határozott vagy határozatlan időtartamra felfüggeszteni, annak tartalmát módosítani, továbbá megszüntetni.
Az ÁSZF módosítása és/vagy kiegészítése esetén a Társaság a módosítás és/vagy kiegészítés tényét, a változások összefoglalását, valamint a módosítás és/vagy kiegészítés hatályba lépésének dátumát tartalmazó tájékoztatót, továbbá az ÁSZF ezt követően hatályos teljes szövegét a Honlapon közzéteszi.
A módosított és/vagy kiegészített ÁSZF hatálya kizárólag a módosítás és/vagy kiegészítés hatályba lépését követően leadott Megrendelésekre, megkötött Szerződésekre terjed ki.
- Fogalmak
Az ÁSZF-ben meghatározott nagybetűs fogalmak az alábbi jelentéssel bírnak:
- Áfa tv.: az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény
- ÁSZF: a jelen dokumentumba foglalt, Ptk. 6:77. § (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételek
- Ektv.: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
- Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárló
- Honlap: a www.klippers.hu linken elérhető weboldal
- Megrendelés: a Vásárló által leadott egyedi megrendelés
- Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
- Rendelet: a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
- Szerződés: az ÁSZF alapján a Társaság és a Fogyasztó között a Megrendelés leadásával és annak Társaság részéről történő visszaigazolásával létrejövő Termék értékesítésére vonatkozó adásvételi szerződés
- Társaság: az ÁSZF 3. pontjában meghatározott jogi személy
- Termék: a Megrendelésben meghatározott, Webáruházban forgalmazott ingó dolog
- Termékértékesítés: a Társaság által a Vásárló részére nyújtott, az ÁSZF 4. pontjában meghatározott szolgáltatás
- Vásárló: az ÁSZF alapján a Társasággal a Szerződést kötő jogalany
- Vételár: a Termék ellenértéke
- Webáruház: a Társaság által üzemeltetett www.klippers.hu weboldalon elérhető online webáruház
- A Társaság
Cégnév: ONYX Partners Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 3700 Kazincbarcika, Kökény utca 8.
Nyilvántartó: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 05-09-034094
Adószám: 29206511-2-05
E-mail: janosgaran@gmail.com
Telefon: +36 30/124-00-85
Honlap: www.klippers.hu
- A Szerződés tárgya: a Termékértékesítés meghatározása
A Szerződés tárgya a Társaság és a Vásárló között a Webáruházban forgalmazott Termékre vonatkozóan létrejött adásvétel.
A Társaság és a Vásárló között a Szerződés kizárólag a jelen pontban meghatározott Termékértékesítésre jön létre. A Szerződés a Ptk. 6:3. § a) pontja értelmében a szolgáltatások kölcsönös teljesítésével megszűnik.
A Társaság által a Webáruházban forgalmazott Termékek:
- elektromos hajvágógépek;
- hajápolási-és szakállápolási termékek (wax, szakállolaj, sampon);
- egyéb fodrászati kiegészítők (fésűk, gépkiegészítők, géptisztítók, stb.).
- A Megrendelés folyamata (a szerződéskötés technikai lépései)
- Termék kiválasztása
A Vásárló kiválasztja, azaz „Kosár”-ba helyezi a Terméket a Webáruházban. A Webáruházban történő vásárláshoz és a Megrendelés leadásához nincsen szükség regisztrációra. A Megrendelés leadására bármilyen időpontban lehetőség van. Amennyiben a Termék nem elérhető, arra a Termékre Megrendelés nem adható le.
- Megrendelés leadása
A Vásárló a Megrendelést a Honlapon erre a célra kialakított online felületen adhatja le.
A Kosár véglegesítését követően a Vásárlónak a Megrendelés leadásához meg kell adnia a következő adatait: név, e-mail cím, telefonszám, szállítási cím (irányítószám, település, utca, házszám, emelet, ajtó),
számlázási adatok (név, adószám, irányítószám, település, utca, házszám, emelet, ajtó). Amennyiben a számlázási adatok megegyeznek a szállítási adatokkal, úgy a számlázási adatok ismételt kitöltése nem szükséges. Ezt a Vásárló az erre szolgáló jelölőnégyzettel jelölheti.
A Vásárlónak ki kell választania a Vételár és egyéb díjak megfizetésének módját is, amely lehet:
- online bankkártyás fizetés, vagy
- utánvét.
Amennyiben a Vásárló nem adja meg a szükséges adatokat, úgy Megrendelést nem adhat le és így a Webáruházban nem jogosult vásárolni.
A Vásárló a Megrendelés leadása előtt jogosult ellenőrizni és szükség esetén módosítani a megadott adatokat, a Termék(ek) típusát, darabszámát, a választott fizetési módot, szállítási címet, stb.
Ezt követően a Megrendelés leadására a „Megrendelés elküldése” feliratú gombra kattintással kerül sor. A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával a Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. A Megrendelés leadása a Vásárló részéről ajánlattételnek minősül. A Megrendelés leadása, mint elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor az a Társaság számára hozzáférhetővé válik.
Online bankkártyás fizetési mód választása esetén a Vételár és egyéb díjak megfizetésére a Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.) által működtetett Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatáson keresztül történik. A Vásárló a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával átirányításra kerül a Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító felületére, ahol bankkártyája adatainak (bankkártya száma, lejárati dátuma, a hátoldalon található CVC kód), valamint e-mail címének megadásával megtörténik a fizetés.
Utánvét fizetési mód választása esetén a Vételár és egyéb díjak megfizetésére a Terméket a szállítási címre kiszállító futárnál kerül sor.
- A Szerződés létrejötte
A Megrendelés leadásától számított 48 (negyvennyolc) órán belül, a Megrendelés feldolgozását követően, a Társaság e-mailben – a Vásárló által a rendelési folyamat során megadott e-mail címre – visszaigazolást küld a Vásárló részére a Termék(ek) megrendeléséről. A visszaigazoló e-mail a Társaság részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, amellyel a Szerződés létrejön a Társaság és a Vásárló között. A visszaigazolás, mint elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor az a Vásárló számára hozzáférhetővé válik.
A visszaigazolás tartalmazza: a megrendelt Termék(ek)et, a Vételárat, a fizetés módját, a szállítási címet, valamint a szállítás várható időtartamát és díját.
Amennyiben a visszaigazolás – amely tartalmazza a Megrendelés feltételeit – nem érkezik meg a Vásárlóhoz a Megrendelés leadásától számított 48 (negyvennyolc) órán belül, vagy a Vásárló a Megrendelését a 7. pont rendelkezései szerint lemondja, úgy a Szerződés nem jön létre.
- Vételár és egyéb díjak
A Webáruházban megjelenített Vételár az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) kerül feltüntetésre. A Vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. A Vételár és egyéb díjak magyar forintban (Ft) kerülnek feltüntetésre.
A Társaság jogosult a Vételárat és egyéb díjakat egyoldalúan módosítani. A Vételár és egyéb díjak módosítása a módosítás Webshopban történő közzétételével egyidejűleg lép hatályba. A Vételár és egyéb díjak módosítása esetén a módosított díjszabás hatálya kizárólag a módosítás hatályba lépését követően megkötött Szerződésekre terjed ki. Online bankkártyás fizetés választása esetén, a fizetés és a Termék átvétele közti időszakban bekövetkezett Vételár- és egyéb díjcsökkenés során pénz visszatérítésére nincsen lehetőség.
A Terméket a Társaság az Express One futárszolgálat (Express One Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság, székhely: 1239 Budapest, Európa utca 12.) útján, szállítási díj megfizetése ellenében juttatja el a Vásárlóhoz. A szállítási díj meghatározása a Kosárban lévő Termékek figyelembevételével történik. A Társaság a Vásárlót a szállítási díjról a megrendelési folyamat során tájékoztatja, illetve annak mértékéről a visszaigazolásban is tájékoztatást ad.
Amennyiben a Társaság kellő gondossága ellenére a Vételár és/vagy egyéb díj hibásan kerül feltüntetésre a Webshopban, az ÁSZF 5. pont C) alpont szerinti visszaigazoló e-mailben – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a Termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, ide értve a feltűnő értékaránytalanságot is, valamint az esetleges rendszerhiba miatt megjelenő pl. „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra – a Társaság nem köteles a Szerződést a hibás áron teljesíteni és a már megkötött Szerződések esetében a Vásárló köteles a valós és a hibás díj közötti különbözetet megfizetni. Amennyiben a Vásárló nem vállalja a különbözet megfizetését, úgy a Vásárló jogosult a Megrendeléstől indokolás nélkül írásban elállni.
- Megrendelés lemondása
A Megrendelés lemondására az ÁSZF 5. pont C) alpont szerinti visszaigazolás hatályossá válásáig van lehetőség az info@klippers.hu e-mail címre küldött üzenettel, továbbá a 3. pontban meghatározott telefonszámon, ami a Vásárló Szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttségét megszünteti.
A Megrendelés jelen pont szerinti lemondása esetében, valamint, ha az ÁSZF 5. pont C) alpont szerinti visszaigazolás nem érkezik meg a Vásárlóhoz a Megrendelés leadásától számított 48 (negyvennyolc) órán belül, és emiatt a Szerződés nem jön létre, az online bankkártyás fizetéssel teljesített Vételárat és egyéb díjakat a Társaság a lemondás, illetve a Megrendelés leadásától számított 48 (negyvennyolc) órát követő naptól számított 30 (harminc) napon belül a Vásárló részére visszautalja.
- Tájékoztatás elektronikus úton történő szerződéskötésről
A Társaság a Ptk. 6:82. § (1) bekezdésében, valamint az Ektv. 5. § (2) bekezdésében meghatározott tájékoztatási kötelezettségének eleget téve az alábbiakról tájékoztatja Vásárlót:
- A szerződéskötés technikai lépéseit az ÁSZF 5. pontja tartalmazza.
- A Szerződés elektronikus úton (interneten) kötött, de írásba nem foglalt szerződésnek minősül. A Társaság a Szerződést nem rögzíti, az utóbb nem hozzáférhető.
- A Vásárló a Megrendelés leadása előtt jogosult ellenőrizni és szükség esetén módosítani, javítani a Megrendelés során megadott adatokat, a Termék(ek) típusát, darabszámát, stb.
- A Szerződés nyelve a magyar.
- A Társaság magatartási kódex hatálya alá nem tartozik, magatartási kódex hatályát magára nézve kötelezőnek nem ismer el.
- A Vételár és egyéb díj megfizetése, számlázás
A Vételár és egyéb díj (pl. szállítási díj) megfizetése az alábbiak szerint történik:
- előzetesen online bankkártyás fizetéssel, vagy
- utánvéttel a szállításkor a futárnál.
A Társaság a Vételárról és egyéb díjról az Áfa tv. 175. § szerinti elektronikus számlát bocsát ki a szamlazz.hu rendszerén keresztül. A Szerződés megkötésével és az ÁSZF elfogadásával a Vásárló beleegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához. A Társaság az elektronikus számlát a Vásárló részére az általa a rendelési folyamat során megadott e-mail címre küldi meg.
- A Fogyasztó elállási joga
A Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szerződéstől.
Az elállási határidő
- Termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
- több Termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi;
- több tételből vagy darabból álló Termék szolgáltatásakor: amelyen a Fogyaszt vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
A Fogyasztó elállási jogát a Szerződés megkötésének napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Amennyiben a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címek valamelyikére:
ONYX Partners Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 3700 Kazincbarcika, Kökény utca 8.
E-mail: janosgaran@gmail.com
Telefon: +36 -30/124-00-85
Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja az alábbi elállási nyilatkozat-mintát is:
„Elállási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt”
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Amennyiben a Fogyasztó eláll a Szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Társaság visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Társaság által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
A Társaság a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó köteles a Társaság számára a Terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A Termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli. A visszatérítést a Társaság mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a Terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a Termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a Rendelet 22. §-ában meghatározottakkal összhangban gyakorolta.
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát
- olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
- olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. hajápolási-és szakállápolási termékek, különösen: wax, szakállolaj, sampon, illetőleg értelemszerűen a hajvágó, vagy egyéb gépek, melyek a hajjal vagy a bőrfelülettel közvetlenül érintkeztek);
- olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
- Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
- Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
A Fogyasztó a Társaság hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót kellékszavatossági igénye alapján?
A Fogyasztó – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
- Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Társaság számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
- Ha a Fogyasztó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Társaság költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a Szerződéstől is elállhat.
A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Társaság adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó a kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a Társaság felhívja a figyelmét, hogy a Szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó a Társasággal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van a Fogyasztó kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a Fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a Terméket a Társaság nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – a kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a Termék hibásnak?
A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó a termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Társaság felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Jótállás
Milyen esetben élhet a Fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Társaság jótállásra köteles a rendelet 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában.
A Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a Terméknek a Fogyasztó részére történő átadásával kezdődik. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt termékek. A jótállás időtartama az eladási árhoz igazodik az alábbiak szerint.
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
A Fogyasztót a jótállás alapján a Ptk. 6:159. § (2) bekezdése szerinti jogok illetik meg.
Mikor mentesül a Társaság a jótállási kötelezettsége alól?
A Társaság a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A Társaság felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságtól és a termékszavatosságtól függetlenül megilletik.
- Felelősség, vis maior
A Társaság nem vállal felelősséget a Termék csomagolásáért (ideértve annak esztétikai hibáját is) és egyéb olyan hibáiért, amelyek a Társaságnak nem felróhatók, és/vagy a Társaság teljesítésével összefüggésbe nem hozhatók.
A Társaság nem vállal felelősséget továbbá:
- a Megrendelés késedelmes leadásából,
- a Megrendelés folyamata során megadott hibás adatokból
eredő károkért.
Nem minősül szerződésszegésnek, ha a fél Szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítését az ellenőrzési körén kívül eső olyan körülmény korlátozza vagy akadályozza közvetlenül, amely előre nem látható, a fél akaratától függetlenül következett be, és amelynek megakadályozása vagy leküzdése az elvárható gondosság tanúsítása mellett is lehetetlen (a továbbiakban: Vis maior). Vis maior különösen a háború, terrorcselekmény, országos sztrájk, polgári zavargások, felkelés, földrengés, árvíz, tűzvész, robbanás, hatósági rendelkezés és/vagy intézkedés.
A fenyegető Vis maiorról, illetve a Vis maior bekövetkezéséről, annak várható időtartamáról, a Szerződés teljesítésére gyakorolt hatásáról (vagyis arról, hogy a Vis maiorral érintett fél a Szerződésből eredő kötelezettségeit egyáltalán nem vagy csak késedelmesen tudja teljesíteni) a felek kötelesek egymást haladéktalanul, írásban tájékoztatni. A fenyegető vagy bekövetkező vis maiorról történő késedelmes tájékoztatásból származó kárért a késedelmes tájékoztatásért felelős fél felel. A Vis maiorral érintett fél köteles minden tőle elvárható erőfeszítést, cselekményt megtenni a Vis maior mielőbbi megszüntetése érdekében.
A felek eltérő írásbeli megállapodásának hiányában a Szerződés szerinti határidők a Vis maior időtartamával meghosszabbodnak.
Amennyiben a Vis maior időtartama a 15 (tizenöt) napot meghaladja, bármely fél jogosult a Szerződést írásban, azonnali hatállyal felmondani azzal, hogy ez esetben a felek nem kötelesek a Szerződés megszüntetésével okozott kárt a másik fél részére megtéríteni. A Szerződés azonnali hatályú felmondása előtt a felek kötelesek egyeztetést lefolytatni a Szerződés esetleges módosításáról. Amennyiben az egyeztetés 15 (tizenöt) napon belül nem vezet eredményre, a Szerződést bármelyik fél megszüntetheti a jelen pontban meghatározott feltételek szerint.
A Vis maiort bejelentő fél köteles írásban haladéktalanul értesíteni a másik felet, ha a Vis maior megszűnt, vagy, ha az érintett félre vonatkozóan megszűnik a Vis maior teljesítésre gyakorolt hatása.
- Panaszkezelés
A Fogyasztó a Társaságnak, illetve a Társaság érdekében vagy javára eljáró személynek a Termék fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Társasággal az alábbi elérhetőségeken:
ONYX Partners Korlátolt Felelősségű Társaság
Levelezési cím: 3700 Kazincbarcika, Kökény utca 8.
E-mail: janosgaran@gmail.com
Telefon: +36 30 / 124-00-85
Web: www.klippers.hu
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.
Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Társaság a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
- a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni;
- b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az írásbeli érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni;
egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Társaság köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
Az írásbeli panaszt a Társaság a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Társaság indokolni köteles.
A Fogyasztó fogyasztói jogvita esetén a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében jogosult a békéltető testülethez fordulni. Az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes, ennek hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Az eljárásra – a Fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az előzőek helyett a Fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A Társaság székhelye szerint illetékes békéltető testület:
- neve: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és
Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- székhelyének postai címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
A Fogyasztó a Szolgáltatással kapcsolatban az ún. online vitarendezési platformon (ODR) keresztül is panaszt tehet, amely az alábbi linken érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
- Szerzői jogok
A Honlap a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § értelmében szerzői műnek minősül, így annak teljes tartalma szerzői jogi védelem alatt áll.
- Egyéb rendelkezések
A Társaságnak nem áll rendelkezésére a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.
Amennyiben az ÁSZF valamely része érvénytelen, hatálytalan vagy egyébként végrehajthatatlan, vagy pedig az ÁSZF valamely rendelkezése a továbbiakban nem alkalmazható, az ÁSZF fennmaradó rendelkezései továbbra is teljes hatállyal bírnak.
Amennyiben az ÁSZF vagy a Szerződés valamely jognyilatkozatra vagy értesítésre írásbeli alakot ír elő, a Társaság 3. pontban meghatározott és a Vásárló Megrendelés során megadott e-mail címére elektronikusan megküldött levelet írásbeli formának kell tekinteni. Ebben az esetben az írásbeli jognyilatkozat vagy értesítés akkor tekinthető kézbesítettnek, ha az a címzett részére a címzett elektronikus postafiókjában hozzáférhetővé válik.
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Ptk. és a vonatkozó magyar jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Általános Szerződési Feltételek PDF formátumban történő letöltéséhez kattints ide!